Załącznik do uchwały nr 9/UZ/2017
Zarządu Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego z dnia 3 stycznia 2017 r.
REGULAMIN PRACY ZARZĄDU POLSKIEGO ZWIĄZKU ŁYŻWIARSTWA SZYBKIEGO
§ 1
1. Zarząd Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego (dalej PZŁS lub Związek) jest organem władzy Związku, działającym w oparciu o przepisy powszechnie obowiązującego prawa, postanowienia Statutu, oraz innych uchwał Walnego Zgromadzenia Członków Związku oraz niniejszego Regulaminu.
2. Regulamin określa szczegółowy zakres i organizację pracy Zarządu.
§ 2
Zarząd Związku składa się z 5-7 członków, w tym Prezesa i dwóch Wiceprezesów.
§ 3
1. Przy wykonywaniu swoich obowiązków każdy z członków Zarządu zobowiązany jest dochować najwyższej staranności, oraz w szczególności przestrzegać przepisów powszechnie obowiązującego prawa, Statutu Związku, innych wewnętrznych aktów prawnych Związku oraz niniejszego Regulaminu przy jednoczesnym uwzględnieniu celów statutowych Związku.
2. Członkowie Zarządu powinni współpracować i informować się wzajemnie o czynnościach podejmowanych w ramach przydzielonych im kompetencji i obowiązków.
3. Przy współpracy i przekazywaniu informacji członkowie Zarządu komunikują się w szczególności drogą elektroniczną z wykorzystaniem indywidualnych adresów email w domenie @pzls.pl.
§ 4
Do kompetencji Zarządu Związku należy:
1) reprezentowanie Związku na zewnątrz w sposób określony w statucie oraz działanie w jego imieniu;
2) podejmowanie działań mających na celu realizację statutowych zadań Związku oraz rozwijanie i podnoszenia poziomu łyżwiarstwa szybkiego w Rzeczpospolitej Polskiej;
3) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków;
4) podejmowanie działań zmierzających do pozyskania środków finansowych na działalność statutową Związku;
5) podejmowanie inicjatyw dotyczących budowy urządzeń sportowych oraz produkcji sprzętu sportowego zgodnie z potrzebami łyżwiarstwa szybkiego;
6) zarządzanie majątkiem i funduszami Związku zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami;
7) realizacja planów działania i planów finansowych Związku; 2
8) reprezentowanie Związku w Międzynarodowej Unii Łyżwiarskiej (International Skating Union);
9) powoływanie, nadzorowanie, rozwiązywanie stałych i problemowych Komisji działających na podstawie Statutu i regulaminów uchwalonych przez Zarząd Związku;
10) powoływanie trenerów kadry narodowej łyżwiarstwa szybkiego;
11) powoływanie i odwoływanie Sekretarza Generalnego, Kierownika Wyszkolenia Związku i trenerów kadry;
12) Wybór Prezesa Związku w trakcie kadencji w przypadku rezygnacji Prezesa Związku lub niemożności pełnienia przez niego funkcji; 13) ustalanie wysokości składki członkowskiej;
14) nadawanie honorowej odznaki PZŁS;
15) podejmowanie uchwał o przyjęciu w poczet członków Związku oraz uchwał o wykluczeniu ze Związku;
16) uchwalanie regulaminu pracy Zarządu oraz Prezydium;
17) zwoływanie Walnych Zgromadzeń Członków oraz proponowanie regulaminu obrad;
18) określanie praw i obowiązków zawodników;
19) organizowanie przygotowań kadry narodowej do udziału we współzawodnictwie międzynarodowym;
20) przygotowywanie corocznych sprawozdań z działalności Zarządu oraz przedkładanie ich Walnemu Zgromadzeniu Członków do rozpatrzenia;
21) przygotowywanie corocznych sprawozdań finansowych i ich zatwierdzanie zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz przedkładanie tych sprawozdań Walnemu Zgromadzeniu Członków do rozpatrzenia;
22) realizowanie funkcji dyscyplinarnych na zasadach określonych w regulaminie dyscyplinarnym;
23) przyznawanie odznaczeń, dyplomów i wyróżnień, występowanie o przyznanie odznaczeń do innych instytucji i organów;
24) uchwalanie i wydawanie wszelkiego rodzaju przepisów, regulaminów, wytycznych normujących uprawianie łyżwiarstwa szybkiego na terenie kraju;
25) podejmowanie innych uchwał w bieżących sprawach Związku.
§ 5
Zarząd na wniosek Prezesa wybiera spośród siebie dwóch Wiceprezesów oraz powołuje Prezydium i może powoływać przewodniczących komisji problemowych.
§ 6
1. Pracami Zarządu kieruje Prezes.
2. W razie nieobecności Prezesa zastępuje go wskazany wiceprezes.
3. Do kompetencji Prezesa Zarządu należy:
1) reprezentowanie Związku na zewnątrz i działanie w jego imieniu pomiędzy posiedzeniami Zarządu i Prezydium z zastrzeżeniem postanowień określonych w § 40 ust. 3 Statutu;
2) zwoływanie zebrań Zarządu Związku; 3
3) nadzorowanie wykonywania uchwał Walnego Zgromadzenia Członków.
4. O podjętych decyzjach Prezes informuje Zarząd na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
§ 7
1. Posiedzenia Zarządu PZŁS odbywają się co najmniej raz na kwartał.
2. O terminie posiedzenia Zarządu PZŁS decyduje Prezes, który może to skonsultować z Wiceprezesami, a w razie jego nieobecności upoważniony Wiceprezes Związku.
3. Zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia Zarządu z podaniem co najmniej miejsca, daty i godziny winno być doręczone członkom Zarządu na co najmniej dwa dni przed terminem posiedzenia. Dopuszczalne jest zawiadomienie członka Zarządu o zwołaniu posiedzenia telefonicznie, faxem, drogą elektroniczną na indywidualny adres email w domenie @pzls.pl lub za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość.
4. W zawiadomieniu o posiedzeniu Zarządu PZŁS określa się jego termin i przewidywany porządek obrad, który w szczególności powinien obejmować:
1) przyjęcie protokołu ustaleń z poprzedniego posiedzenia,
2) informacje Prezesa dotyczące ustaleń Prezydium i Prezesa,
3) wykaz spraw przewidywanych do rozpatrzenia na posiedzeniu,
4) sprawy różne.
5. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym:
1) Przewodniczący Komisji Rewizyjnej PZŁS lub upoważniony członek Komisji;
2) Dyrektor Sportowy;
3) Szef Wyszkolenia PZŁS;
4) Inne zaproszone przez Prezesa Związku osoby.
§ 8
1. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes Związku lub upoważniony Wiceprezes.
2. Zarząd PZŁS podejmuje decyzje w formie uchwał.
3. Uchwały Zarządu PZŁS zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy liczby członków, w tym Prezesa lub jednego z Wiceprezesów. W razie równej liczby głosów „za” i „przeciw” decyduje głos przewodniczącego zebrania.
4. O kolejności głosowań nad zgłoszonymi wnioskami decyduje przewodniczący obrad.
5. Członkowie Zarządu mogą brać udział w posiedzeniach Zarządu i w głosowaniach także za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, telefonu lub komunikatorów internetowych.
§ 9
1. W sprawach pilnych i niecierpiących zwłoki uchwały Zarządu PZŁS mogą być podejmowane poza posiedzeniami:
1) w formie pisemnej lub
2) przy wykorzystaniu środków technicznych, umożliwiających porozumiewanie się na odległość, w tym bezpośrednie (np. telefon, wideokonferencja, 4 komunikatory internetowe, itp.) lub pośrednie (np. poczta elektroniczna, faks, itp.).
2. Uchwała podjęta poza posiedzeniem Zarządu jest ważna, gdy wszyscy Członkowie Zarządu zostali prawidłowo powiadomieni o treści projektu uchwały.
3. Za prawidłowe powiadomienie uważa się w szczególności:
1) wysłanie projektu uchwały na adres zamieszkania przekazany przez członka Zarządu do Biura Związku,
2) przekazanie treści projektu uchwały przez telefon lub w trakcie wideokonferencji,
3) wysłanie projektu uchwały drogą elektroniczną na indywidualny adres email w domenie @pzls.pl, faks, itp.).
4. Uchwałę uważa się za podjętą w dacie złożenia podpisu przez Prowadzącego głosowania. Prowadzący głosowania składa podpis niezwłocznie po upływie terminu wyznaczonego na głosowanie.
§ 10
1. Uchwały Zarządu obowiązują od daty ich podjęcia lub określonego w konkretnej uchwale terminu wejścia w życie. 2. Uchwały Zarządu PZŁS mogą być publikowane w komunikatach związkowych.
§ 11
1. Posiedzenia Zarządu PZŁS są protokołowane.
2. Protokoły ustaleń powinny zawierać datę posiedzenia, nazwiska członków Zarządu i innych osób obecnych na zebraniu, porządek obrad i treść podjętych uchwał.
3. Plany, sprawozdania, wnioski i inne materiały dotyczące spraw będących przedmiotem obrad, powinny być załączone do oryginału protokołu.
4. Protokoły podpisuje osoba, która przewodniczy zebraniu.
§ 12
W przypadkach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie, a dotyczących działań Zarządu, mają zastosowanie przepisy zawarte w Statucie Związku oraz w innych przepisach powszechnie obowiązujących.
§ 13
W przypadku wątpliwości dotyczących postanowień niniejszego Regulaminu interpretacji dokonuje Zarząd.